Dzieci objęte projektem bardzo chętnie biorą udział w indywidualnych zajęciach. Uczniowie i uczennice klas I – III wykonują ćwiczenia logopedyczne, doskonalą technikę czytania i pisania, zgłębiają wiadomości matematyczne i przyrodnicze, rozwijają zdolności językowe, a także uczestniczą w zajęciach artystycznych.
Uczniowie uczęszczający w zajęciach, posiadający trudności w uczeniu się, zdecydowanie lepiej radzą sobie z przyswajaniem wiedzy oraz stali się bacznymi obserwatorami otaczającego świata. Z kolei uczniowie szczególnie uzdolnieni, wymagający zindywidualizowanego podejścia edukacyjnego, wynoszą z zajęć rozszerzone wiadomości matematyczno-przyrodnicze, pogłębiają wiedzę językową oraz doskonalą i rozwijają umiejętności artystyczne. Dzieci nabywają dodatkowo umiejętności pracy zespołowej oraz rozwijają u siebie poczucie własnej wartości.
Podczas zajęć wykorzystywane są, zakupione w ramach Projektu, pomoce dydaktyczne oraz sprzęt komputerowy, które uatrakcyjniają naukę, wpływają na jej efektywność oraz pozwalają na innowacyjne prowadzenie zajęć przez nauczycieli. Ponadto zakupione wyposażenie doprowadziło do podniesienia standardów nauczania w szkołach.
Zajęcia pozwalają wyrównywać szanse edukacyjne uczniów i uczennic oraz są źródłem niestereotypowej wiedzy i szerokiego, niezależnego od płci spektrum możliwych wyborów życiowych, a także szacunku do odmienności i różnic.
Efektem dodanym projektu jest wzrost świadomości rodziców, co do roli i znaczenia szczególnych potrzeb edukacyjnych ich dzieci, zarówno mających deficyty rozwojowe, jak i potrzeby dzieci uzdolnionych, u których wskazane jest rozwijanie ich talentów.
Na poniższych zdjęciach prezentowane są prace dzieci biorących udział w zajęciach artystycznych.