polski
Sobota, 08 sierpnia 2020 r. Imieniny: Izy, Rajmunda, Seweryna
Informacja Rzecznika Praw Pacjenta
Informacja Rzecznika Praw Pacjenta - Pacjencie, czy znasz swoje prawa?

Pacjencie, czy znasz swoje prawa?                                                        

 

Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:

1.      Świadczeń zdrowotnych

2.      Informacji o swoim stanie zdrowia

3.      Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem

4.      Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.

5.      Poszanowania intymności i godności

6.      Dokumentacji medycznej

7.      Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza

8.      Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego

9.      Opieki duszpasterskiej

10.  Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:

Bezpłatna infolinia: 800-190-590   (czynna pn. – pt.  w godz. 9.00 - 21.00)

połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):

(22) 833- 08-85; (22) 635- 59-96

Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.

 

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

al. Zjednoczenia 25

01-829 Warszawa

tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86;

sekretariat@bpp.gov.pl;   www.bpp.gov.pl

 

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

 

14-10-2010
Galeria
Szukaj w artykułach
Artykuły z ostatniego miesiąca
Sierpień 2020
Pn Wt Śr Cz Pt So N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31